2/11/2016

OPS 2: Messut ja tapahtumat

Rakenneratkaisut pitää suunnitella tarkkaan, ettei rakennustilanteessa synny vaikeuksia.
Osaston pystyttäminen kannattaa hoitaa asianosaavien kanssa, ettei synny suurta onnettomuusriskiä.
Näyttelygrafiikka on hyvä tapa saada osastosi erottumaan massasta. Käyttämällä hyödyksi erilaisia suurkuvatulosteita ja kangasbanderolleja saat esimerkiksi yrityksesi logon hyvin näkymään. Osastosi tärkeän viestin saa hyvin näkymään mm. otsalaudassa.
Hyvä tapa saada ihmisiä osastolle, on järjestää tekemistä, mihin he voivat osallistua. 
Sloganin on hyvä olla lyhyt ja helposti muistettava, jotta se jää ihmisen mieleen. Parasta mainostusta on, kun ihmiset alkavat toistamaan sitä arkielämässään. ("Just do it") Slogan on hyvä pistää näkyvälle paikalle.

Ripustusratkaisut on suunniteltava niin, että ne on mahdollista toteuttaa. Koosta riippuen täytyy ripustuksista ilmoittaa messukeskukselle ajoissa.
Teippauksilla on helppo toteuttaa yrityksen markkinointia, sillä mm. logot on helppo teipata näkyville.
Valaistus vaikuttaa suuresti osaston näyttävyyteen. Osastoa ei saa valaista liikaa tai liian vähän, ja valojen asettelukin vaikuuttaa. 
Säilytys kannattaa miettiä kunnolla jo ennen rakentamisen aloittamista. Missä osastonmyyjät säilyttävät takkejaan ja muuta omaisuuttaan ilman, että ne ovat tiellä? Mihin laitetaan kaikki ylimääräiset esitteet ja muut oheistuotteet?
Maton saa vuokrattua messukeskukselta. Heidän valikoimissaan on erivärisiä rulla- ja palamattoja, joista saat valittua parhaimmat osastosi teemaan. Messuosaston hintoihin kuuluu asennus, yhden imuroinnin (palamatto) tai suojamuovin poiston (rullamatto) ennen näyttelyä.
Siivous on tärkeä asia, sillä siisti osasto houkuttelee enemmän ihmisiä. Siivous on joko hoidettava itse tai maksua vastaan SOLilta.

Osaston on hyvä olla yrityksen teemaan sopiva, jotta se on tunnistettava. Värien valinta vaikuttaa osaston tunnistettavuuteen, kannattaa siis olla yrityksen väreihin sopivat. 
Elämyksellinen osasto on mieleenjäävä osasto. Kun osastoon keksii jotain, mikä herättää suuria tunteita (mieluiten myönteisiä) ihmisessä, jäät hyvin tämän mieleen ja vielä kotonakin hän miettii osastoasi.
Kun ihmisen on tarkoitus vain kävellä ja silmäillä osastoasi, on ensivaikutuksella väliä. Se mitä ihminen ensimmäisenä näkee, jää hänen mieleen. Tämä vaikuttaa siihen, jääkö ihminen siihen pidemmäksi aikaa vai jatkaako hän heti matkaa.
Kuten jo aiemmin sanoin, siisti osasto houkuttelee ihmisiä. Houkuttelevuuteen vaikuttaa moni muukin asia, kuten valaistus, henkilökunta,
Materiaalitkin vaikuttavat ihmisen mielenkiintoon tutustua osastoon enemmän. Jos materiaaleina on käytetty 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti